18 oktober 2013

roman

Idag kom jag på en romanidé.

Jag tänker inte beskriva den här, jag vet att jag så smarta läsare så någon av er kanske snor den och skriver värsta bestsellern. Inte för att jag tror att jag kommer att komma till skott och skriva någon roman. Jag tror inte heller att jag skulle lyckas skriva en bestseller om jag väl skrev en bok. Men jag tycker idén är jättebra. Tyvärr har jag ingen riktigt bra story till romanen, utan bara en inramning till en historia. Så det skulle kanske bli lite svårt. Det enda jag kan komma på att skriva om är något i stil med en tuff tjej i advokatbranschen (inte helt olik mig själv, hahaha) som är någon slags hjälte och det har ju Åsa Larsson redan gjort. (Kanske ska jag tänka tvärtom, en inte alls tuff tjej i en för mig helt främmande miljö?).

Inte en så bra idé kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar