21 oktober 2013

måndag...

Kom till jobbet lite småsur och har faktiskt bara blivit surare sen dess. Jag är antagligen överkänslig men efter en timme på jobbet har följande hänt:

1) en tönt kände sig tvungen att kommentera min klädsel på ett helt onödigt sätt,
2) två av farbröderna babblade på en massa på vårt arbetsgruppsmöte utan att ha tänkt efter eller förankrat sina tankar och nu får de så klart som de vill för att ingen vill/orkar säga emot (inte jag heller så ska väl egentligen inte säga något),
3) en arbetsuppgift jag sagt nej till är tillbaka på mitt bord.

Det var länge sedan jag blev upprörd över småsaker. Det är egentligen helt onödigt och energikrävande och inget att bry sig om men nu har jag fastnat. Ska ta en stor kopp kaffe och beta av to do-listan. Hoppeligen kan Finkollegan S luncha så kan vi prata om viktiga saker isf den här smörjan som geggat in sig i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar