7 oktober 2013

helgen

Måndag efter en händelsrik helg.

I fredags hade jag dejt med Lilla Räkan, det var länge sedan. Han är tonåring nu och villkoren för umgänget har ändrats ganska radikalt. Han vill fortfarande umgås med mig ibland (tror jag), men det blir på ett mer vuxet sätt nu. Fast han fortfarande är ett barn. Förstår ni? Han ifrågasätter mer, har starkare åsikter, provocerar och provoceras själv. Det var iallafall jättehärligt att ses bara vi två. Lilla Räkan var med på jobbets fredagspub en stund (han fick läsk så no worries) och sedan fick han välja restaurang för middagen (det blev kebabstället i Kungshallen). Och i lördags morse tog vi en joggingtur Lilla Räkan och jag. Jag är så glad och lite förundrad att han tycker det är roligt att springa med mig. Jag hade nog aldrig kommit på tanken att springa med någon vuxen öht i hans ålder. Jag är jätteglad så länge det varar.

I lördags kväll var jag med tjejgänget på inspelningen av Alla tiders hits. Svägerskan M jobbar med produktionen så vi fick bra platser. Blev så starstruck av att se artisterna live och på så nära håll att jag glömde ta bilder. Men det var urkul såklart. Och rätt låt och rätt artist gick vidare om ni frågar mig. Inspelningen slutade ganska tidigt så vi hann med ett barbesök också. Vi har känt varandra länge (21 år i år) så vi kan varandra utan och innan och det är så lätt att fortsätta samtalet där vi slutade sist, även om det var flera månader sedan.

Alla barn bestämde sig för att sova borta, så M och jag fick dels slutet av lördagkvällen tillsammans, dels förmiddagen igår. DET var välbehövligt kan jag meddela. Vi hann med att dega hemma, bruncha, läsa och diskutera andra frågor än vinteroveraller, förskolehämntningar och middagsmat. T.ex. pratade vi om dödsstraff och klasskillnader. Nu tänker vi väldigt lika så det blev kanske inte så mycket av en diskussion, men ni förtår nog vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar