12 maj 2014

formcheck

Träffade PT-Harry idag. Eftersom Harry är britt är han oftast väldigt hövlig, men nu har han börjat använda uttryck som "ridiculos" och "listen to me" när jag tränar för honom, så jag antar att han är försvenskad alternativt lite trött på att behöva tjata om samma saker hela tiden.

Idag sa Harry att man blir en mycket bättre löpare med starka hamstrings (hamstrings, är det inte ett jätteäckligt ord?) och hittade därför på någon ny jättejobbig övning med gummiband och skivstång. När jag frågade om vi hinner maxa mina hamstrings till på lördag (då jag ska springa Göteborgsvarvet) svarade han tyvärr nej.

Men ok. Min form under omständigheterna ok inför lördag. Känner mig ändå starkare än innan PT-Harry och jag började dejta. Och halva nöjet med Göteborgsvarvet är ju att jag ska få sova över hos Ankan (som redan messat och frågat vad jag vill ha till frukost) och att det är kalas efter Varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar