13 maj 2014

Ingredienser

Träffade en kvinna idag som på frågan från en av mina kollegor om hur hon mådde sa "bra, men det är lite för många ingredienser i livet". Klockrent sagt, tycker jag.

Precis så tycker jag det ofta är. Mitt liv fantastiskt bra, jag är lyckligt lottad på så många sätt, men ofta är det helt enkelt för många saker samtidigt jag måste och vill göra, komma ihång, tänka på. Jag förstår att livet är såhär för de allra flesta och att det gäller att prioritera och inte hetsa upp sig över allting.

Kvinnan som kom med ingrediens-citatet berättade också att hon fyller 50 år om några dagar. Hade hon sagt 40 år hade jag inte reagerat, jag lovar. Hon är den tredje 50åriga kvinnan jag stött på på sistone som ser mycket yngre ut. Om jag ser ut som de om nio år kan jag också fylla 50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar