26 maj 2014

God natt, Europa. Och shorts.

Helt uttjatat förstås men jag måste bara kommentera resultatet i Europavalet. Så deppigt. Jag är helt knäckt över att så många röstberättigade människor i Europa är beredda att kasta bort sin egen framtid, över att de inte blir rädda för sig själva när de lägger sina röster på främslingsfientliga, rasistiska, homofoba, nationalistiska partier. I Sverige fick Folkpartiet lika många röster som Sverigedemokraterna. Jag kan inte ens formulera den hopplöshet jag känner inför det faktumet. Att socialliberalismen inte övertygar fler än SDs äckliga lögnaktiga gegga. När Lilla räkan och jag satt och kollade på valvakan igår skämdes jag för att jag inte kunde förklara hur det kunnat gå såhär snett eller vad vi kan göra åt det.

Massor av tajta deadlines på jobbet. Oklart hur timmarna ska räcka till. Deltog trots detta i en löpgrupp som ett affärsnätverk ordnar en gång i månaden. Shortspremiär för mig (har alltså ALDRIG sprungit i shorts förut). Det jobbigaste var nästan att gå genom kontorslandskapet på jobbet i knallrosa shorts. Även om shortsen är coola kändes det konstigt mot alla kontorsklädda människor. Men det gick bra på passet. Måste ha berott på klädseln. Men nu har jag träningsvärk. Mest i armarna, vilket är lite konstigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar