10 maj 2014

Hemma

Hemmalördag. M är på landet och rensar i ladan, så barnen och jag gör som vi vill (och då äter vi varma mackor och risgrynsgröt och går i pyjamas, mycket revolutionärt)

Pluttskrutten och Skorpan lät mig sova till klockan 9:30 imorse, så underbart. Är faktiskt lite sliten. Eller helsliten, ärligt talat. Efter frullen (rostmackor, haha) hängde vi bara, sedan sprang jag en runda (har fått en plats på Göteborgsvarvet i sista stund, så nu är det panikträning som sannolikt inte spelar någon som helst roll nu men äsch) och när jag kom hem hade barnen ordnat houseparty och dansade i vardagsrummet. Lilla Räkans idé förstås.

Borde jobba undan några saker, men bestämde mig för att ta ledigt idag. Rara K kommer sedan för lite rättvisa (champagne alltså). Plus att vi inte setts eller talats vid på evigheters evigheter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar