1 november 2007

bussigt

Idag tror jag att jag lärde mig något om människans inneboende godhet. Min kollega som jag fräste åt igår hade gått och grunnat på att jag uppenbarligen har för mycket att göra och hur han skall kunna hjälpa mig (obs att han har 40 års yrkeserfarenhet och är en av de högsta hönsen på firman). Så när jag var på ett möte idag tog han en av mina JÄTTEpappershögar på skrivbordet och sorterade in dokumenten in rätt pärmar. Sedan hade vi ett samtal om balans i livet och vikten av att säga ifrån (inget nytt iofs men jättesnällt). Det jag har lärt mig av det här är - på gott och ont - att det lönar sig att visa när man är arg/besviken/ledsen. Hade jag som vanligt lett lite käckt hade han nog inte kommit på att jag är överlastad. Men det var det snällaste en kollega gjort för mig på väldigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar