11 november 2007

motstånd

Vi skall åka på semester imorgon, jag har längtat som en galning, tjatat öronen av min omgivning om hur najs det skall bli och målat solar i min almanacka på alla dagar nästa vecka. Nu när det är dags att leta rätt på passet någonstans i alla flyttkartonger, snoka reda på sommarkläderna (som jag kommit på att jag inte kan ha längre eftersom magen blivit så stor) är det nästan så att jag inte har lust att åka. Eller jag längtar fortfarande efter att vara på plats och bada och läsa böcker och jaga lilla räkan men mitt motstånd mot att ta fram resväskan, packa, ladda alla elektriska apparater och springa till apoteket är enormt och nästan så att jag nästan skulle välja att stanna hemma för att slippa genomföra allt det där.Packa ryggsäck Vad är det med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar