28 november 2007

nytt alter ego

En kollega och jag har blivit utvalda att delta i en osedvandligt fånig broschyr som skall delas ut till studenter under nästa år. Tanken är att vi skall marknadsföra vår arbetsplats mot studenter så att de vill jobba här när de pluggat klart. Det var en journalist och en fotograf här förra veckan. Journalisten ställde mycket seriösa frågor som vi svarade mycket seriöst på. Sedan ställde fotografen upp oss i snålblåsten på torget utanför kontoret och fotade i säkert en halvtimme.

Idag skickade fotografen bilden som skall vara med i broschyren. Jag höll på att ramla av stolen. Min kollega som är relativt nyanställd och därför fortfarande är pigg och fräsch ler och ser allmänt förtroendegivande ut medan jag ser ut som Åsa Waldau från Knutby-sekten! Jag har aldrig tyckt att jag är lik henne föurt. Vad ska jag göra? Turligt nog har alla mina vänner slutat plugga så ingen jag känner lär få broschyren. Möjligen kan jag bryta mig in hos förlaget och elda upp samtliga exemplar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar