7 november 2007

vindröm

Inatt drömde jag att jag var på restaurang med min mammas man och att jag drack ett glas rödvin. Precis när jag druckit upp kom jag på att jag är gravid och att det var ganska osmart att dricka vin. Jag kunde inte fatta hur jag kunde vara så dum att jag glömde att jag skall ha barn och konstaterade att jag kommer att bli en riktig skitmamma. Dessutom försökte jag komma på en massa orsaker till att det inte var så farligt.

Förutom att genomgå den sedvanliga självterapin efter en dröm ("det var en dröm, det var en dröm, det var en dröm") har jag gått och varit småorolig under dagen för att jag faktiskt skall glömma att jag, som lilla räkan säger, "har en bebis i magen". Att sköta mig så att pluttskrutten inte far illa är nog den viktigaste uppgiften jag haft. Jag tror inte jag skött mig illa på något sätt så långt men nu har jag blivit orolig för att jag kommer att göra en massa dumheter om jag inte konstant tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar