24 november 2007

rörigt

Vi har varit hemma i tre dagar efter semestern och jag undrar redan om vi öht har varit borta. Jobbet är en sak, där är det alltid stressigt och jag har gett upp tanken på att ligga i fas med det jag borde göra för länge sedan. Men i övrigt. Suck. Hemmet är fortfarande kaos. Jag får inte kartonginnehåll att gå ihop med möblemanget. prylar överallt. Vi har inte kunnat ha kalas för lilla räkan eftersom det knappt går att ta sig in i hallen för alla kartonger och byråer och kassar. Jag har inte betalat mina räkningar eller öppnat posten på två veckor.

Alla olika farmödrar och mormödrar vill träffa oss för adventsmys och lilljulaftnar. En redig plastmamma borde också ta sig an pepparkaksbak och julpynt antar jag. Jag gillar inte ens julen särskilt mycket.

Tur att lilla räkan är en solstråle. Igår sa han att han skulle ordna en pannkaksfest när lilla räkans pappa och jag gifter oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar