29 mars 2008

day time-TV

Jag har hittills alltid varit av åsikten att man blir dum i skallen av att titta på day time-TV. Nu när jag börjat vara hemma på dagarna är det mycket frestande att slå på teven, även fast jag tycker det är råsunkigt att sitta och slökolla på dagtid. Men teveapparaten står ju bara där och ber om att få bli använd.

Igår krånglade Pluttskrutten litegrann och ville inte sova någon annanstans än i mitt knä (alternativt på min mage) så vid 11-tiden såg jag ingen annan råd än att slå på teven för att inte få tråkslag. Under loppet av några timmar såg jag Oprah (och grät en skvätt över ett reportage, jag skäms lite), David Letterman, Friends, The Nanny, Seinfeld och Simpsons. Däremellan zappade jag lite mellan MTV, ZTV och Eurosport. Jag hann också springa ut i köket och bre mackor och koka kaffe mellan varven. Tyvärr blev jag om möjligt ännu mer uttråkad. Och min teori stämmer - man blir dummare av day time-TV för när lilla räkans pappa frågade vad vi hade gjort igår kunde jag bara säga "ehhh-hehe".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar