7 mars 2008

gnällspik

Nu har jag varit pseudohemmafru en vecka. Jag är ganska bra på det tycker jag. Jag har mest långlunchat och fikat med mammalediga och in-between-jobs-kompisar och spenderat en förmögenhet på saker till bebisen och - ooops - till mig själv.

Lite smolk i glädjebägaren är dock att jag verkar ha potential att bli en riktig gnällspik, ni vet sådär som en del människor blir när de har lite för mycket tid att tänka på oväsentliga saker. Idag har jag stört mig på bland annat följande.

- att en radioreporter inte kunde uttala "Liechtenstein";

- att en tjej på gymmet råsmörade för en instruktör;

- att det alltid kostar någonting "och 50 öre" när jag handlar på Konsum;

- att jag fick nummer 117 i telefonkön när jag försökte ringa Försäkringskassan;

- att jag förlagt mina ringar;

En alldeles vanlig jobbdag hade jag antagligen inte ens lagt märke till de här sakerna men idag har jag stört mig så mycket på dem att jag är beredd att ringa till "Ring P1" och gnälla om dem. Jag tycker Ring P1 är det absolut värsta och sämsta radioprogrammet som finns, så ni förstår säkert allvaret i det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar