18 mars 2008

Tant Ischias

Imorse vaknade jag med en distinkt smärta i nedre delen av ryggen och ner i ena benet. Inte sådär superont, men jag tror ni förstår, lite ont helt enkelt. Eftersom jag inte bara är lätt paranoid utan också lätt hypokondrisk har jag idag surfat runt lite (eller snurfat som lilla räkan säger) och med hjälp av Vårdguiden (God bless Vårdguiden!) konstaterat att jag fått en släng av falsk ischias.

För mig är ischias verkligen förknippat med gamla människor (t.ex. pratar mormor 80+ ofta om ischias). Är man inte gammal tycker jag ischias låter som en bra ursäkt för att slippa städa och diska. Tyvärr lär ingen levande människa hålla med om min självdiagnos - troligen har jag sträckt mig lite när jag lyft Pluttskrutten (lilla räkan har konstaterat att hon väger "som tre fulla mjölkpaket", men betoning på "fulla"). Oavsett vilket ska jag nog ändra lite i min profil, kanske till "lätt paranoid och hypokondrisk 30+++++are med falsk ischias". Det låter väl som en spännande person?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar