5 mars 2008

snålsnubbe

Idag har jag varit på en informationsträff på "min" förlossningsavdelning (dvs. får vi plats där blir det där pluttskrutten föds). Under föreläsningen berättade barnmorskan Ulla att det kostar 340 kronor per dygn för pappor att vara på BB; då får man eget rum (med mamman och bebben förstås), tre mål mat om dagen, kvällsfika, fri tillgång till barnmorskor, läkare och sjukgymnast i princip dygnet-runt. Och ja, det finns teve. Jag tyckte det lät klockrent och funderade på att fråga hur länge man får stanna.

Bredvid mig satt ett par, han såg helt likgiltig och sur ut och hon var (såklart) supersnygg och sådär vackert gravid. "340 kronor", väste han, "glöm att jag stannar". "Men, men... " var allt hon hann säga innan någon hyssjade att de skulle vara tysta. De såg inte ut att vara utblottade. Jag gissar att han sitter hemma och dricker årgångswhisky som ingen annan får smaka på och lyssnar på sin 45 000 kronors-stereo just nu. Morr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar