27 mars 2008

Lågprisflopp

Lilla räkans pappa och jag handlar precis allt i Dyra Närbutiken. Jag har av omtänksamma bekanta som - kanske med rätta - oroas över vår familjeekonomi upplysts om att såväl Willys som Lidl ligger på behändigt gångavstånd och uppmanats att handla där då och då. Så idag tänkte jag att jag faktiskt är föräldraledig och därför borde passa på att inte slänga ut föräldrapenningen på överprissatt avokado och tvättmedel som kostar skjortan.

Sagt och gjort. Jag masade mig till Willys och plockade förstrött ihop lite varor. Men jag kände ingen riktig glädje äver att spara 3 kronor på lilla räkans favvoflingor, 4 kronor på blöjorna och säkert 5 kronor på tvättmedlet. Jag gissar att mina övre medelklass-rötter gjorde sig påminda för jag blev lite deppig av att gå runt där bland lågprismärken och överbesprutade tomater och höra några pensionärer gaffla med personalen om rabattkuponger som inte gäller på Willys.

När jag väl betalt och packat ihop min lågpriskasse var jag tvungen att köpa snobbkaffebönor för 120 kronor på fina kaffehandeln och bakelser på dyrkondiset till min och Väninnans kaffeträff idag. Sedan kändes det mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar