8 mars 2008

morr för buskapa och medelmåtta

Imorse blev jag irriterad på en sak som hände mig för över 10 år sedan. Det är tråkigt att vara långsint men jag tycker inte jag blev tillräckligt arg då, jag var för ung och oförstörd, så jag kan bitcha lite över det nu utan att skämmas tycker jag.

Det var på mitt första "riktiga" jobb. Min chef hade, som så många andra chefer, psykopatiska drag, bland annat verkade han njuta av att skrika åt mig tills jag började gråta och sedan komma in till mig och ge mig en näsduk och bjuda på whisky. Ibland hade jag en blus på mig som var brun och orange med djungelmönster på, då brukade han skrika "buskapa" efter mig i korridoren. Allt detta var saker jag faktiskt lärde mig leva med. Det jag kom att tänka på imorse var att han en dag förklarade för mig att "jurist, det är ett bra yrke för medelmåttor som dig och mig". Då ryckte jag bara på axlarna och gick därifrån, men va f-n, man säger inte till en nyexad person att hon är en medelmåtta. Djävla typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar