6 oktober 2008

fint besök

Lilla räkan hade två kompisar med sig hem efter skolan idag, Knickedicken och Filuren. Jag var lite light stressad inför tanken att ordna och äta middag med tre 7-8-åringar samt Pluttskrutten, som har sin sämsta tid på dygnet mellan 17.30 och 19 ungefär.

Efter att ha stekt pannkakor medan stackars Pluttskrutten hängde i mina byxben och killarna hade lasersvärdsfight i hallen satte vi oss till bords. Jag måste ha sett lite lätt uppjagad ut, för precis när vi satte oss ned sa Knickedicken till mig: "Du, det här var de godaste pannkakorna jag någonsin ätit.". "Jag med, jag med." vrålade Filuren. Pluttskrutten kom av sig alldeles och satt tyst och tittade storögt på dem hela middagen.

Vilka mösterkillar. Om jag vore sju år skulle jag bli kär i dem tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar