3 oktober 2008

Intresseklubben

Många av mina vänner, bekanta och släktingar har fritidsintressen. Knickedickens mamma stickar och har en stickblogg, Lilla räkans pappa hejar på West Bromwich Albion och engagerar sig i engelsk och italiensk ligafotboll. Lilla räkan bygger robotar. Mamman renoverar fönster och tapetserar möbler. Jag känner folk som spelar i band, är med i fotbollslag, är aktiva i bokcirklar, håller på med engelsk rosodling, sjunger i kör, scrap-bookar, tävlingscyklar och dansar flamenco.

Det är orättvist. Jag har inget intresse. Det är inte det att jag inte har tid, jag har bara inget intresse. På min egentid surfar jag på meningslösheter på nätet, fikar, äter smågodis/drömmer om att äta smågodis, gör små listor över saker jag ska göra. Då och då läser jag en bok. Det är inga riktiga intressen. Hur gör man för att hitta ett Riktigt Intresse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar