13 oktober 2008

leksaksbil mot en rostig skruv

Jag har börjat använda mig av sajten Utan Pengar. Man kan (bara) ge bort eller byta grejer där. Inga pengar alltså. Supersmart.

I helgen träffade jag en fembarnsmamma från Finspång på parkeringsplatsen utanför Mc Donald’s i Norrköping och bytte en gammal Baby Björn-sele mot en Ninja Turtles-film och ett gäng riddare i plast. Bytt är bytt, kommer aldrig mer igen. Fast det kändes lite som att sälja knark när vi bytte papperspåsar där på parkeringen.

Fembarnsmamman fick mig att tvivla på om det verkligen är så underbart att ha 3, 4, 5 eller fler barn som jag alltid trott. Hon körde en gigantisk Chevroletbuss och hade två eller tre av sina barn med sig (fattade aldrig hur många de var). Barnen, som var hemma-från-dagis-snoriga, kryllade omkring i och runt bilen, spillde pommes frites och slängde av och på sig ytterkläderna. Jag blev lite matt efter bara fem minuter. Det var mycket skönt att sätta sig i vår (något mindre) bil igen, för stunden innehållades endast ett barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar