27 oktober 2008

morgontevestund

Imorse frångick jag en av mina principer: principen att inte titta på teve på morgonen/dagen. Efter att ha lekt med Pluttskrutten från klockan 05:15 till 05:55 knäppte jag således på Gomorron Sverige (i SVT). Kändes jättelyxigt. Först alltså.

Men efter 3 minuters nyheter följde en lååång väderprognos. Väderprognoser suger tycker jag. Bytte därför till Nyhetsmorgon (i TV4). Där pågick ett lååångt sportinslag. Sport i teve suger nästan lika mycket som väderprognosen. Bytte åter till ettan. Nu var det dags för väder där. Suck. Tillbaka till fyran. Matlagning. Matlagningsprogram tycker jag är ännu värre än väder- och sportteve. Tillbaka till ettan således. Fortfarande väder. Åter till fyran. Reklam.

Sammanlagt zappade jag fram och tillbaka mellan ettan och fyran i en halvtimme. Det enda jag lyckades se var sport, väder, reklam och matlagning. För att inte bli alltför bitter ska fortsätta hylla mina princip att inte titta på teve på morgnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar