17 augusti 2014

Dagen efter

Söndagen efter Midnattsloppet är alltid speciell, tycker dygnet vänds lite när man springer lopp mitt i natten.

Finns massor att säga, men måste försöka komma i säng så får bli lite detaljer senare. Men loppet blev jättehärligt, det är det alltid. Jag sprang på en jättefin tid, konstigt bra skulle jag vilja påstå, jag fattar inte hur kroppen funkar ibland. För två månader sedan låg jag på sjukhuset och hasade omkring i korridoren med droppställning. Har inte gjort mer än att promenera i sommar och hann springa 4-5 ggr veckorna innan loppet. Jag är superglad för det förstås, och så överraskad. Tacksam att kroppen klarar mer än jag trodde eller vågade hoppas.

Efter loppet mötte jag upp Favvogrannen och Finkollegan och hennes man på ett sunkställe på Hornsgatan, det var minst lika kul som själva loppet. 

Idag har jag tvättat, hängt och vikt sex bautamaskiner tvätt, fikat hos Favvogrannen, gjort mina nya vegobullar (ingen bild, lovar!) och försökt få reda i min almanacka. De närmaste veckorna innehåller många utmaningar ur logisitksynpunkt.

Pluttskrutten och Skorpan blev ju bjudna på köttkorv av en (helskum) mamma igår. Idag har de förklarat att de inte vill ha det igen. Ni behöver inte oroa er, sötnosar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar