1 augusti 2014

Mat, Skorpanhäng, svår fråga

Var hemma hos svåger och svägerska och lilla Ju-Ju igår, de ville fira Skorpans femårsdag och jag ville ha mat, haha. De lagar så sjukt god mat, alltid när jag kommer därifrån har jag förätit mig. Jag vet inte riktigt vad det är de gör, men de svänger liksom ihop saker i ett huj och så smakar det bättre än på restaurang. 

Men iallafall, Pluttskrutten ville och fick sova över där, Lilla Räkan har åkt till sina morföräldrar och M är på landet och röjer i uthusen så inatt, imorse och idag har det bara varit Skorpan och jag. Jag är inte säker på att vi två varit ensamma hemma så länge någonsin. Urmysigt (och lite tomt). Igårkväll lyssnade hon på en saga i min säng, där hon också somnade. Imorse stekte vi pannkakor och åkte sedan och badade med E&J och deras två söner som de adopterade från Ryssland för två år sedan. Föräldrarna är helt fantastiska, de har fått två vilsna, rädda, stökiga, ensamma och kärlekstörstande barnhemsbarn att bli trygga, vilda, gosiga, fina och gulliga killar.

En helt annan sak, nu efter min operation har jag kommit på inte mindre än fyra saker jag vill hinna göra innan det är för sent. Inga ouppnåeliga saker, men ändå grejer jag behöver kämpa för att kunna genomföra. Det krävs att jag lägger ner tid, kraft och pengar. Nu är frågan: ska jag outa de här sakerna för alla som vill höra så att det blir officiellt och därmed också en press på mig själv att genomföra det, eller ska jag lura i vassen och sedan - boom - prestera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar