13 augusti 2014

Hej vardag

Mitt liv är just nu är inte bara kampanjarbete och förhoppningar inför valet. Det är faktiskt väldigt lite av det.

Just nu består livet också av logistik modell större. Barnen har fortfarande sommarlov men M och jag jobbar. Pluttskrutten och Skorpan går visserligen på sommardagis, men det är på ett annat ställe än annars och delar av vår barnvaktsskara är bortrest (så vi måste ta hand om våra barn själva, ni fattar va?). Lilla Räkan hänger med och sover hos en kompis ett par dagar (grannar, så han springer in och ut lite i lägenheten). Vi har kassar med tvätt och halvuppackade väskor och grejer över allt. Ingen orkar handla ordentligt.

Idag hände förresten en knasig grej, när jag kom till jobbet imorse var jag så trött så trött så trött, så jag drack två muggar kaffe i rask takt (hade druckit två koppar hemma redan). Sedan blev jag törstig och köpte en Celsius (läsk), som jag svepte. Svepte, och sen såg jag att den har en hög koffeinhalt. Jag brukar inte vara så känslig för koffein, men nu blev jag yr, svettig och darrig och fick gå och lägga mig i vilrummet en stund. Min plan var ursprungligen att bli PIGG och jobba hårt men det blev inte riktig så. Jag fick kaffedarren alltså. Detta har inte hänt mig sedan jag var 17 år och inte hade fattat hur koffein funkar.

Helgen blir förresten också en utmaning. Fyra IKEA-kassar tvätt att tvätta, torka och vika, Midnattslopp för stora och små, valaffischering och städning inför att städhjälpen ska komma (jo, det behövs). Sedan måste vi handla lite ordentligt, ni vet toapapper och matolja och pasta och sånt.

Hej vardag. Jag tycker egentligen om dig, men var inte beredd på ditt intåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar