10 augusti 2014

Huslighet m.m.


Lite oplanerat så har jag hängt med Skorpan hela dagen. Vi skulle ha gått på ett dop hela familjen, men det blev inställt och så spreds vi liksom alla för vinden och Skorpan och jag hamnade hemma.

Det var jättemysigt, men också lite ovant för oss båda. Skorpan grät en skvätt när hon insåg att hennes syskon inte är hemma, men när hon förstod att hon träffar dem imorgon var allt ok. Vi gick några ärenden i Ringen - väldigt enkelt och trevligt med bara ett barn - och fikade på Gunnarssonns (där Skorpan förklarade att hon måste äta pålägget före själva smörgåsen eftersom det ligger överst).

Väl hemma pratade jag med min mormor (93) i telefon. Vi pratar alldeles för sällan. Vi pratade iaf om ditten och datten, och när jag sa att jag funderade på att baka idag, svarade hon: "Vad sa du, BAKA?", det var som om jag sagt "fälla träd" eller "köra grävmaskin", för att det var så osannolikt. Och hon känner ju mig, min mormor, jag skulle knappast vinna SM i huslighet, men eftersom jag sagt att jag tänkte baka så fick det ju bli så.

Slog till på en tigerkaka i min nya fjärilsform.


Den ser helt bränd ut på bilden, men det blev den faktiskt inte ("bara lite" som Skorpan sa). Skorpan och jag svepte iaf i oss varsin bit (eller två om man ska vara noga) med glass till, jo jag tackar. 

Sedan bakade jag matbröd men det tog jag ingen bild på. Jag brukar för övrigt nästan aldrig fota mat, det ser aldrig särskilt gott ut om man inte tar proffsbilder, men idag är ett undantag helt enkelt. Matbröd brukar jag förresten baka ganska ofta, det måste jag säga till mormor nästa gång.

När jag ändå var i farten lagade jag grymma vegobullar också. De ser för taskiga ut på bilden men de blev jättegoda (tyckte inte bara jag, även Skorpan godkände dem).


Sådärja. Nu blir det inga matbilder på flera månader, jag lovar. 

Efter all denna huslighet var jag tvungen att softa lite. Drog i mig en Dr Pepper, som jag köpte för några dagar sedan. Inte så god, men fin burk, tänker jag.


Hann se veckans avsnitt av "Weissensee" nyss också. (Jättebra serie, om ni inte förstod att det är därför jag tittar.) Nu är det bara att försöka ta till sig att det är en arbetsvecka som väntar. Dvs jag borde lägga mig och ladda för några grejer jag verkligen måste få snurr på imorgon.

Så - tack för mig och god natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar