31 augusti 2015

Helgen. Smoothies. Kanintankar.

Ifall ni undrar så hade jag en jättebra helg.

Kräftskiva på jobbet i fredags. Riktigt kul. Toastmastern var så otroligt bra (måste berätta för honom att jag tycker det, inte glömma), han bjuder alltid på sig själv på ett så bra sätt - inte för att han vill stå i centrum och få uppmärksamhet, utan för att han vill att alla ska ha roligt. Det är stor skillnad. Ankan sökte upp mig vid halv tolv och undrade om vi skulle åka hemåt och det var ju en lysande idé. Så, jag kom hem i vettig tid och i vettigt skick.

Inga barn var hemma så jag tänkte satsa på sovmorgon. MEN vaknade klockan åtta på lördagmorgon. Är inte sånt märkligt? Men. Hämtade hem Pluttskrutten och Skorpan (Lilla Räkan tog sig hem själv) och körde lördagsklassikern (middag-film-godis).

I söndags började Pluttskruttens och Skorpans dans igen. Och efter dansen drack vi smoothies som var så goda att en typ smäller av. På SqueezedUp. Då vet ni.

Och så en sak till. Pluttskrutten hade svårt att somna ikväll. När jag gick in till henne och föreslog att hon skulle försöka tänka på roliga saker berättade hon att hon låg och tänkte på att hon önskar sig en täljkniv och en kanin (vår granne har köpt kanin så viss kaninterror nu). Hon tänker sig att hon ska tälja ett bord och en stol till sin kanin som den kan klättra på och så vill hon sy en kavaj och ett par byxor till kaninen som den inte behöver ha på sig utan plaggen ska hänga på buren. Och så ska kaninen heta Mulle. Tro sjutton att hon inte kunde somna med allt detta i tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar