13 augusti 2015

hemmakväll m.m.

M och barnen är alltjämt på landet. Igår var det en fin och solig kväll; funderade ett tag på att ringa runt och se om någon vän hade tid att ses spontant, men bestämde mig sedan för att inte göra det. Inte många kvällar om året jag är ensam hemma utan att behöva jobba. Det var ett bra beslut, hade riktigt trevligt där med mig själv.

Följande spännande saker utspelade sig där hemma igår kväll:
- körde ett yoga-pass (med en jättebra app). Superskönt - har ännu aldrig ångrat ett yogapass. Dock tycker jag att jag blir stelare och stelare, jag antar att det är en kombination av ålder och att jag aldrig stretchar. Att stretcha är ungefär det tråkigaste som finns, tycker jag. Men kanske dags att börja göra det?
- fick och läste ett brev från barnbyn där mitt nya fadderbarn bor (mitt gamla har fyllt 18 år och har flyttat från byn för att utbilda sig till journalist, fantastiskt på alla sätt), grät såklart en liten skvätt (barnet är ännu litet, föreståndaren skrev så fint om hur mycket hen älskar sina syskon, att en av syskonen burit hem hen från en fotbollsmatch de varit på för att hen var så trött, hur tryggt barnet är i byn osv.)
- började (sist av alla) att titta på Breaking Bad. Såklart den är bra, det är ingen diskussion. Lite för grisig tycker jag dock. Men lär fortsätta titta.
- efter sommarens totala overload på sötsakefronten gjorde jag en sats av chokladbollarna utan socker. Jag åt dock upp knappt hälften, så hälsofördelarna med denna övning är väl oklara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar