22 augusti 2015

Slut. Partiledare. Morr.

Jag är helt slut. Alltså helt. Två dagar med nya logistiken, OBS att M haft semester, och ett pass med PT-Harry igår. Jag vet inte om PT-Harry var extra på gång för att det var fredag eller om jag var extra svag men jag har träningsvärk av den typen att jag snubblar runt här hemma. Fast jag gillar ändå att ha träningsvärk. Idag ska vi mata grannens djur (de är bortresta) och äta tacos, ingen större ansträngning alltså.

Måste skriva av mig om en grej om en av mina kollegor, en man, som jag annars gillar, han är vettig, har bra värderingar, är ganska omtänksam (för att vara advokat, hehe). Jag har pratat jämställdhet med honom en gång och tyckte då han sa bra saker. Men - härom dagen berättade jag om mitt politiska engagemang när jag var yngre. När jag berättade att jag känner Birgitta Ohlson litegrann började vi prata om att hon skulle bli en så bra partiledare för Folkpartiet. Om hon vill. Så långt allt bra. Men sedan sa min kollega att "då skulle det nästan bli för många kvinnliga partiledare", med tanke på att de andra Allianspartierna leds av kvinnor och Miljöpartiet har ett kvinnligt språkrör. Tack och lov lyckades jag finna mig litegrann och sa "ja hur skulle det se ut, samhället skulle rasa samman". (Han gick raskt vidare med sitt.)

Tråkigt tycker jag. Antagligen tänkte han sig inte för men det gör mig lite sur att en person som är så vettig säger sånt, även om det kanske var halvt på skämt. (Sedan kan en ju fundera på om han tyckte det var för många manliga partiledare tidigare när alla partier (utom mp som har en av varje) leddes av män. Skulle inte tro att han tyckte det, nä.).

Morr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar