3 augusti 2015

Logistik. Realistiskt. Semester från semestern.

Som ni vet överraskas jag ofta av hur mycket logistik livet består av. På semestern blir det ju mer av den varan: handla mat, laga frukost, lunch, middag, duka, diska, tvätta tvätt, hänga tvätt, vika tvätt, dammsuga, städa toan, åka bil mellan destinationer, bädda, packa, lägga  barn.

Jag är förstås inte ensam om att göra de här sakerna och jag gör dem verkligen inte varje dag, tvärtom, jag är superbortskämd av snälla släktingar och familjemedlemmar. Det jag vill komma till är att de här sakerna ofta kommer som en överraskning för mig, dvs jag föreställer mig ofta att jag på semestern ska sitta och se elegant ut på verandan och dricka en Bellini (har aldrig druckit det) och läsa i kvällssolen fast mitt liv inte ser ut så. 

Mycket nöjd med att jag haft realistiska förväntningar på semestern denna sommar. Jag har inte alls känt att semestern runnit iväg medan jag stått vid diskbaljan och det har till största delen berott på att jag skämts bort av andra men också på att jag haft realistiska förväntningar.

Idag riktig logistikdag, dock. Har kommit på att det är bäst att samla all logistik till ett dygn och sedan glida några dagar. M och Lilla Räkan kör idag bil från Norrlandsstugan idag. Jag har tvättat, packat nya väskor (två barn till landet, ett barn till landet och sedan vidare till Berlin (pass alltså), två vuxna på hotell- och kompissemester (finkläder, träningskläder, badgrejer)) och åkt tur och retur till Roslagen med Pluttskrutten och Skorpan. 

Imorgon ska jag besöka skönhetssalongen (mycket viktigt) och köpa presenter till Värmlandsvännerna och till svägerskan E som fyller 30 i helgen. Sedan sticker M och jag på semester från semestern.

Okej. Då vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar