15 augusti 2015

Logistik, igen. PT-premiär. Uppladdning Midnattsloppet.

Hade nästan glömt all logistik det innebär när alla i familjen är hemma.

Fyra IKEA-tvättar tvätt står nu och väntar på att blir burna till tvättstugan. Försöker också tänka ut när vi ska äta middag (och vad, förstås). Pluttskutten och Skorpan springer MiniMil runt kl 16 (vi är hemma igen vid kl 17:30), Lilla Räkan springer Lilla Midnattsloppet kl 19:30 och jag springer runt kl 22:00 (tror jag det var, måste kolla, det kanske är senare?). Och så måste vi handla också. Alltså jag älskar det här livet och vanligtvis är jag jättebra på sån't här men jag har helt kommit av mig. Jag får be M fixa allt istället.

Hade min säsongspremiär med PT-Harry igår, det gick bra på så sätt att jag inte fick någon migrän, hade ju problem med det i våras när jag fick blixtrande migränattacker tre gånger PT-träffar i rad. Oklart vad som utlöste det men jag tror det var en kombination av sömnbrist och mycket jobb. Men vad vet jag? Ni kan ju gissa om jag har träningsvärk idag eller inte... Inte det värsta jag varit med om men bröstmuskler, framsida lår och rumpan är jättestela. Alltså JÄTTE. Det ska bli spännande att springa Mindnattsloppet på de villkoren, haha. Fast det loppet är alltid kul. Mer fest än tävling. Och jag tröstar mig med att Bästa Grannfrun, som också ska springa, var på bröllop igår - jag vet att hon höll sig i skinnet alkoholmässigt, men ändå - och kom hem vid 02 och hade övernattningsgäster som skulle åka kl 7:30. Inte säkert att jag får med henne på en After Run (dvs. en öl på en sunkpub vid Zinkensdamm iklädd svettiga löparkläder) i år, men jag ska tjata lite ppåp henne, så vi får se.

Nu ska jag försöka komma ihåg hur man gör frukost till snälla söta barn och sedan väntar tvättstugan. Har saknat detta.

Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar