10 augusti 2015

Pluttskrutten t/o/r. Jobb. Tatuering.

Tillbaka på jobbet. Lite skönt, lite tråkigt.

Igår kom Pluttskrutten hem efter en resa med sin mormor. Pluttskrutten har varit på en börja-skolan-resa till Berlin, verkar ha varit hur bra som helst, med besök på Reichstag, Gemäldegallerie, Berliner Zoo, Legobutiken, god mat, kakor till frukost och glasstopp nu och då. Pluttskrutten hade köpt presenter till alla familjemedlemmar, Pluttskruttens och Lilla Räkans noga inslaget.

Jag saknar alltid barnen när de är borta, men det är inte förrän de är tillbaka som jag inser hur mycket jag älskar dem. Det är som att jag då blir ledsen för att de varit borta, jag kan inte förklara det där riktigt. Hursomhelst var det helt underbart att träffa Pluttskrutten igen, lyssna när hon sjunger för sig själv när hon bygger lego, fnissa åt hennes galna infall och nästan krama sönder henne.

Skorpan och Lilla Räkan är på landet, M åker dit med Pluttskrutten idag och alla stannar sedan några dagar medan jag drar igång på kontoret. Har planerat att jobba undan några grejer och ladda (ehum) för Midnattsloppet. Har bokat in PT-Harry på fredag, dagen innan loppet, kanske inte så smart men jag orkar inte boka om nu.

Jobbar just nu upp min kaffetolerans igen. Det går rätt så bra.

Funderar förresten på en tatuering till. Fick tips om en bra tatuerare. Googlade upp honom, kollade hans portfölj och blev lite nervös. Man kan säga att den tatuering jag funderar på är lite mera slätstruken och gullig. Men ska nog boka in det tror jag. En lever bara en gång som ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar