11 februari 2008

bankfrustration

Det finns några institutioner som får mig på dåligt humör varenda gång jag är i kontakt med dem. Banken är en av dem. Idag när stövlade dit för att beställa en e-legitimation utspelade sig följande.

Jag: Hej, jag skulle vilja beställa en e-legitimation att använda hos försäkringskassan.

Banktanten: Bank-ID heter det.

Jag: Ja, okej, då skulle jag vilka beställa ett bank-ID.

Banktanten: Men då måste du gå till ditt lokala bankkontor.

Jag: Men det här är mitt lokala bankkontor.

Banktanten: Jaha, men du vet att du kan beställa det på internet va?

Jag: Nej, det visste jag inte, men nu är jag ju här.

Banktanten: Men det är mycket enklare att du gör det via internet.

Jag: Men är det säkert att det funkar på nätet, jag skulle gärna fixa det nu?

Banktanten: Gör det på nätet.

Jag: Hejdå.

Väl framför datorn har jag nu konstaterat att man inte kan beställa sitt d-a bank-ID om man som jag har engångskoder. Kunder med engångskoder ombeds att "kontakta sitt lokala bankkontor"... Från och med nu tänker jag ha min besparingar under madrassen och kommunicera med f-kassan genom personliga besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar