26 februari 2008

life is like a box of chocolate

Lilla räkans pappa och jag tittade på "Forrest Gump" för ett tag sedan. Det är verkligen en jättebra film. Men jag hade glömt hur otroligt sorglig den är, särskilt mot slutet, ni vet när Forrest får reda på att han är pappa till sin ungdomskärlek Jennys son och gifter sig med Jenny, som visar sig ha aids och sedan dör en lördag morgon. Forrest blir ensam med sin jättesöta underbara son därute på landet, följer honom till skolbussen på morgonen, lagar mat åt honom och sköter om honom.  

Det behövs ingen stor kraftansträngning för att dra paralleller till lilla räkan och lilla räkans pappa. När filmen var slut låg jag i sängen och grät över hur orättvist och hårt livet är mot vissa medan vissa andra - som jag - bara fått lalla på. Jag är fortfarande lite skakis. Jag tror lilla räkans pappa satt uppe ganska länge och spelade dataspel för att rensa tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar