5 februari 2008

no service today

Ibland tror jag att jag har fel jobb. Eller ganska ofta. Just idag har jag ingen som helst lust att vara trevlig och service minded, men tyvärr ingår det i jobbet.

Ett exempel. Förut ringde en ganska jobbig kund. Tanken är att jag skall hjälpa honom med hans problem, men han tror att han kan mitt jobb bättre än jag. Man kan undra varför han vill ha hjälp egentligen. Nu har vi pratat meningslösheter i en timme. Och så tror han att han kan svenska, fast jag inte begriper ens hälften av det han säger. Det finns minst två alternativa språk vi kan prata, men han ger sig såklart inte ("ne ne vi brata på svensk de e good so").

Ibland är det synd att jag är en sån fegis och inte vågar säga det jag tänker. Eller göra som lilla räkan säger när han han tycker att jag skall stanna hemma (med honom) från jobbet: "ring och säg att du har lunginflammation".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar