14 februari 2008

Tankar om tid

Något pretto att rubricera inlägget med titeln på kloka fysik-Bodils (Bodil Jönsson) bok, jag vet, men igår tänkte lilla räkan och jag stora tankar om tid, så jag tyckte det passade.

Lilla räkan tycker att tonåringarna i hans skola (dvs. de som går i högstadiet) är lite läskiga. Jag förstår honom, när jag gick i lågstadiet var jag rädd för killarna i fyran och femman. Hursomhelst undrade lilla räkan om han och hans lillasyskon (pluttskrutten) kommer att gå i samma skola. Jag förklarade att de kommer att göra det ett tag. När lilla räkans yngre syskon börjar ettan kommer lilla räkan gå i åttonde klass. Men, sa lilla räkan, jag vill inte att pluttkrutten ska gå i nian (eftersom nior är det läskigaste som finns). Jag försökte lugna lilla räkan med att säga att han kommer att vara 23 år och long time gone när pluttskrutten går i nian. Lilla räkan tittade på mig som om jag sagt att han skulle flytta hemifrån imorgon.

Tanken svindlar för mig med. Hur skall lilla räkan kunna vara 23 år? Eller tonåring? Min plan är att vi skall gå till leksaksaffären och kolla in det senaste från Lego Star Wars, hitta på egna sagor och småbråka och täckbyxor i evigheters evighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar