21 februari 2008

Väskan?

Idag var jag hos barnmorskan. Det är lite mysigt att gå dit. Jag börjar dock bli orolig för att hon skall anmäla mig till soc eller något, jag fattar inte varför jag blir så hjärndöd när jag är där. Idag lyckades jag ändå ställa en - tyckte jag - vettig och relevant fråga, alltid något.

Men sedan upplyste hon mig om att jag är "fullgången" (ännu ett av dessa märkliga ord som ingår i graviditetsvokabulären, låter som övermogen ungefär) imorgon, dvs. om bebisen kommer då är den inte född för tidigt. Jag såg på hennes blick att jag måste ha sett ut som ett levande frågetecken. Sedan sa hon "för du har väl packat väskan?". "Väskan?" sa jag, "men det är ju tre veckor kvar". Men hon har förstås rätt, skulle saker och ting sätta igång nu skulle det såklart bli full panik och jag skulle springa (eller vagga snarare) omkring här och leta efter allt man skall ha med sig. Nu tvättar jag iallafall bebiskläder för fulla muggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar