3 juni 2008

biljettsläpp

Avslutningen i lilla räkans skolan nalkas. Jag har alltid varit en sucker för skolavslutningar. På förra julavslutningen i aulan i lilla räkans skola grät jag så mycket att lilla räkan sa "man får ju skämmas för dig". När det sedan var dags att säga hejdå till fröknarna i klassrummet var jag tvungen att gömma mig bakom en gardin för att inte skämma ut familjen ännu mer.

I år ser det ut som att det inte blir något gråtande från min sida. Det krävs nämligen biljetter för att kunna gå på avslutningen och dessutom är det så hårt tryck på dem att det liknar biljettsläppet till Stones enda spelning i Sverige. Instruktionerna för att komma åt biljetterna - enligt "en biljett per barn-principen" - är enligt mitt tycke också mycket komplicerade. Men det är nog bara jag som tycker så. (Det finns många skäl till varför jag inte valde logistikchef som yrke.)

Trots detta lyckades jag idag hämta ut en biljett fast jag inte är lilla räkans vårdnadshavare. Hahaha! Och på torsdag när överblivna biljetter släpps tänker jag stå först i kön och vråla som alla screaming bitches vid lanseringen av en ny H&M-kollektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar