27 juni 2008

Inatt jag drömde

Inatt drömde jag att jag var med i det otäcka programmet "Du är vad du äter". Jag äter väldigt, väldigt mycket smågodis (i princip varje dag) och dricker rätt mycket vin också, i vart fall gjorde jag det innan Pluttskrutten fanns. När jag fritt får bestämma vad jag ska äta blir det ostmackor. Så i drömmen radade Anna Skipper upp lassvis med godis, högar med ostfrallor och tunnor med vin. Jikes.

När jag berättade om min dröm för lilla räkans pappa föreslog han att jag skulle skippa smågodis under ett år från 1 augusti och lägga undan de pengar jag då sparar (100 kr i veckan trodde han; tyvärr är det nog mer än så...). Han passade på att haka på utmaningen och själv inte snusa på ett år. Lyckas vi kan vi nog resa till Bali för pengarna...

Nu sitter jag i den norrländska skogen och är redo att jogga in till närmaste stad (säkert 20 km) och köpa en påse saltlakrits och marshmallows. Turligt nog är det en månad kvar till den 1 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar