21 juni 2008

leksaker i säkerhetskontrollen

Lilla räkan, lilla räkans pappa, Pluttskrutten står i säkerhetskontrollen.

Lilla räkan har packat sin ryggsäck själv. När den åkt igenom röntgenapparaten (eller vad det nu är) frågar en kontrollant lilla räkan om han får titta i hans ryggsäck. "Ehhh", säger lilla räkan och tittar på sin pappa. "Jo det går bra" säger lilla räkans pappa. "Har du en ficklampa i ryggsäcken?" frågar kontrollanten. "Nä!" säger lilla räkan nästan förnärmat. När kontrollanten öppnar ryggsäcken visar det sig att lilla räkan packat ned alla sina tre lasersvärd i ryggsäcken. Lasersvärd består av en, just det, ficklampa och ett plastsvärd i någon cool färg. Kontrollanten skrattar lite och släpper igenom oss.

Detta var nästan lika kul som när jag köpt handklovar till lilla räkan i julklapp. I säkerhetskontrollen trodde de nog att det var äkta handklovar och frågade mig om det var en julklapp till mig. I rena förskräckelsen svarade jag ja. Då frågade de vad jag jobbade med. När jag sa advokat skrattade de nästan ihjäl sig och sa sedan "ja ha så kul med din julklapp då". Inte förrän långt senare förstod jag att de trodde jag var helkinky. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar