2 juni 2008

ny människa

I fredags funderade jag verkligen på vart familjeidyllen tagit vägen.

Vårt hem var bara varmt, rörigt och stökigt, lilla räkans pappa var febrig och förkyld, jag kände mig fortfarande lite skakis efter att ha haft migrän. Ingen orkade styra upp någonting men efter en trist middag bestämde vi oss ändå för att åka till landet. Under bilfärden, innefattande helt onödigt tjafsande från min sida och kaskadspyor från lilla räkan som blev åksjuk, var jag beredd att vända hem igen. Lilla räkans pappa styrde dock kosan till landet. Väl framme tog Mamman över organisationen, gav oss thé och mackor, hjälpte lilla räkan i säng och insisterade på att helgen skulle bli skön och att livet är härligt.

Efter en helg med strålande sol och Mammans hemlagade mat känner jag mig som en ny människa. Huvudvärken är som bortblåst. Jag skrattar åt dammråttorna och inser hur lyckligt lottad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar