11 juni 2008

köttfritt kött och läppglans som aldrig tar slut

Lilla räkan och jag pratar yrkesval.

Lilla räkan: Hur blir man jurist?

Jag: Man läser juridik på universitetet.

Lilla räkan: Men då vill inte jag bli jurist.

Jag: Nej, det måste du inte.

Lilla räkan: Jag ska ju bli vetenskapsman, vad ska jag läsa på universitet då, vetenskap eller?

Jag: Jag tror man måste läsa fysik om man vill bli vetenskapsman. Och matematik kanske.

Lilla räkan: Förutom vetenskapsman skall jag bli fotbollsspelare också, i AIK.

Jag: Men då måste du nog börja i fotbollsskola.

Lilla räkan: Va? Måste jag? Nej, då vill jag inte bli fotbollsspelare. Vetenskapsman får räcka i så fall. Då ska jag forska fram köttfritt kött och läppglans som aldrig tar slut till dig.

Fattar inte att ingen tänkt på det förut. Köttfritt kött och läppglans som aldrig tar slut är ju precis vad mänskligheten behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar