8 juni 2008

kryddblandning

På mitt jobb får vi en present vid varje vårkonferens. Jag har inte jobbat där så länge, så före årets konferens har jag endast hunnit få en kragpin med företagets logga och en scarf med företagets logga (killarna fick slipsar...). Välkända företagsklassiker. Årets present tror jag dock tar priset - paketet "Svensk grillsommar" från www.swedishtraditions.se innehållande havssalt, grillkrydda för fisk och grillkrydda för kött MED FÖRETAGETS LOGGA på. Samt en fullkomligt galen broschyr med beskrivningar av svenska traditioner på fem språk (mer om den snart). Jag vill veta vem som kom på affärsidén ("nu har jag det, vi blandar aromat och citronpeppar och sätter på en klisterlapp och säljer det för 50 kr per burk"). Först tänkte jag råka glömma mitt paket på hotellet. Men sedan la jag förstås ned det i packningen ändå.

Det smärtar att erkänna men kryddbladdningarna smakar gott och att vi redan använt dem flera gånger. Vi ställde till och med fram saltet (med praktisk inbyggd kvarn) på Pluttskruttens dopmiddag idag och jag är nästan lite sur över att det håller på att ta slut. Riktigt pinsamt. Snart kommer jag väl att mejla företagsledningen och tacka för presenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar