19 juni 2008

ensam (vuxen) hemma

Har idag varit ensam vuxen hemma tillsammans med lilla räkan och Pluttskrutten. Två barn i helt olika åldrar. Pluttskrutten har kommit på att hon kan vända sig från rygg- till magläge. När hon hamnat på magen tycker hon det är aptrist att ligga så och börja gasta, varpå jag vänder henne tillbaka till ryggläge. Så har hon hållit på hela dagen. Jag har mutat lilla räkan med glass och fotbollsspel (med Pluttskrutten i sele). Nu sover Pluttskrutten och lilla räkan leker på sitt rum. Borde passa på att duscha, plocka undan, fixa middag och tömma tvättmaskinen men är redo att gå och lägga mig.

Imorgon far vi till Norrlandssläkten. Utan internet i en vecka. Var skall jag då avreagera mig? Jag får gå ut i skogen och skrika. Eller börja jogga. Jag klurar vidare på listan över lyxproblem. Kom på ett nytt idag: mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar