21 augusti 2012

Grubbel

Grubbel grubbel grubbel. Saker går verkligen runt i mitt huvud just nu. Mest saker som jag borde acceptera eftersom jag inte kan förändra dem. Det låter så himla enkelt. Men i vissa lägen är acceptans lite som att ge upp. Tycker jag. Ska be någon mindfullnessmänniska reda ut det där åt mig någon gång.

Iallafall. Mitt huvud är fullt av grejer jag inte styr över och som därför bara tar energi. Idag fick jag också reda på att en kollega jag tycker mycket om ska flytta till en annan stad. Eftersom vi inte umgås utanför jobbet är det ganska sannolikt att vi kommer att förlora kontakten. Jag blev så ställd och ledsen när jag hörde det att jag ens inte kunde gå in till henne och gratulera. Eller säga att jag kommer att sakna henne. Dessutom ska min favvokollega S, som är otroligt klok och bra och snäll och ärlig och som är och varit ett stort stöd för mig i en massa saker senaste tiden resa bort i två veckor. Får smsbomba henne, hehe.

Såklart det finns bra saker att foka på också. Jag är t.ex. löjligt glad över att jag fixade Midnattsloppet på en för mig så bra tid. Träningen har faktiskt lönat sig. Och idag fixade Bossen och jag en bråttomgrej i ett för oss lite prestigefyllt ärende på ett - tror jag - bra sätt. Bossen var på gott humör och satt och citerade Arnold Schwarzenegger. Man måste känna honom för att förstå komiken i detta. Och så har Lilla Räkans preteen-humör lugnat sig. Jag får bl.a. kramas och säga "älskling" till honom igen. Väldigt najs.

Det som stör mig är bara att jag gräver ned mig i det tråkiga och jobbiga. Jag brukar inte vara sån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar