8 augusti 2012

Hår

Klippning och frisyrer har aldrig varit min avdelning. Jag har alltid klippt mig hos bra frisörer, men har aldrig blivit vän med några hårprodukter eller hårfönar eller plattänger eller papiljotter. Och jag har verkligen testat de flesta sprayerna, mousserna, krämerna och produkterna för lockigt hår. Men det slutar alltid med att grejerna samlar damm i hyllan och att jag låter håret självtorka och sedan sätter upp det i en hästsvans. Det är ju hemskt oglammigt och mycket tråkigt.

 

Så. Därför blir nu mitt höstterminslöfte att ta hand om mitt hår. Jag klippte mig för övrigt idag. En bra start för löftet, tänkte jag. Frisören trodde jag skämtade när jag sa att jag inte klippt mig sedan i februari. Köpte också hårprodukter för en summa motsvarande min klädbudget för 2012. Typ. Dessutom, vilket ALDRIG hänt förut, bokade jag in en ny klipptid. Den 2 oktober.

 

Därför - notes to self: Kamma håret varje dag. Använd inpackning. Använd nya hårkrämen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar