6 augusti 2012

Sjöfylleri

Alltså. De här kändisarnas utbrott om sjöfyllerilagen. Är det inte patetiskt? Och att jämföra lagar mot sjöfylla med terrorism och att säga att Sverige är en totalitär stat för att man inte får kröka och sedan köra motorbåt? Jag vet inte. Jag orkar liksom inte ens plocka fram argumenten. Kanske vet inte Ulf Brunnberg och Bert-Åke Varg vad terrorism och totalitära stater är? Blir också lite trött - och sorgsen - av att höra att Brunnberg sålt sin båt för att det inte är kul med båt längre när han inte får dricka starköl och sedan köra sin båt.

Läste någonstans argumentet att om man nu känner att man måste vara packad på sjön så finns ju Finlandsfärjorna att tillgå. Jag önskar jag hade kommit på det.

3 kommentarer:

  1. här är jag helt med dig! en släkting till orerar upprört om detta hela tiden och jag KÖPER INTE hans konstiga argument a la Brunnberg. my god.... Alkoholisterna är härmed outade , ju.. Suck.

    SvaraRadera
  2. Heja er! Tror en majoritet av befolkningen säkert tycker lagen är bra. Men när jag hör kändisligan babbla om bestraffning osv känner jag mig som Cordelia Edvardson som flyttade från Sverige när hon såg Första maj-demonstranter som krävde fler platser i småbåtshamnarna. Någonstans har Brunnberg & Co kanske förlorat perspektivet här.

    SvaraRadera