9 augusti 2012

Podd

Har blivit helt besatt av poddradio.

Det finns så mycket jag missat: P1-dokumentärer, P3-dokumentärer, sommarpratare, hur mycket som helst. Urspännande. Gripande. Allt.

Måste dock välja tider när jag lyssnar på omskakande program bättre. Imorse lyssnade jag på en halv dokumentär (hann inte mer) om Palmemordet och satt och bölade på pendeltåget.

Och igårkväll kunde jag inte somna efter att ha lyssnat på en dokumentär om tsunamikatastrofen 2004. Dokumentären handlar till stor del om regeringskansliets/UD:s misslyckade krishantering men innehåller också berättelser från personer som överlevde tsunamin, bland annat en kille som var 12 år när det hände (alltså 20 nu). Han förlorade båda sina föräldrar och båda sina syskon.

När han var lika gammal som Lilla räkan. Hjärtat snörps ihop när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar