6 augusti 2012

mjukstart?

Tillbaka på jobbet. Kände mig ganska entusiastisk imorse. Det var t.o.m. lite kyligt när jag gick hemifrån, lite höstkänsla. På vägen till kontoret lyssnade jag på en stressforskare på radion som sa att man inte skall kasta sig in i arbetet efter semestern utan starta mjukt för att ha nytta av vilan man förhoppningsvis fått på sin semester. Nu undrar jag på vilka slags jobb man kan vara ledig flera veckor och sedan komma in och mjukstarta och ta det lungt? Som arbetsgivare skulle jag iallafall inte tycka att det vore så bra om mina anställda gick och lökade i en vecka efter långledighet. Eller är det Luther och min tyska plikttrogenhet som spökar i mitt huvud?

Min arbetsgivare kan hursomhelst vara lugn, jag hann nätt och jämt svepa morgonkaffet innan jag hade tre parallella bråttomärenden att bolla.

1 kommentar:

  1. men du... mjukstart är inte samma som att "löka" nog spökar det lite hos dig allt... :-S.
    det finns absolut sådana jobb, tro't eller ej...
    kramen

    SvaraRadera