22 augusti 2012

Plastmamman fixar

Inspirerad av min jobbvän S, som är en fena på att ta tag i saker, har jag börjat satsa lite på mig själv, på ett lite mera ytligt plan eller vad man ska säga.

Helt i strid med mitt vanliga jag har jag de senaste dagarna fixat en massa grejer som jag tänkt på i flera år (!!!) att jag ska göra. Jag har:
- beställt en prenumeration på en tidskrift till mig själv (Arena),
- köpt en nattkräm (en bekant säger att kvinnor bör använda nattkräm från 25 års ålder. Jag fyller snart 40. Hög tid mao);
- köpt en ögonkräm (hoppas på mirakel); OCH
- tecknat avtal med en städfirma (detta är jag skrattretande nöjd med).

Återstår att åka till IKEA och handla skrivbord och hyllor osv så att jag kan bygga mig en egen arbetshörna här hemma. Längtar! Fast det är sista ursäkten för att inte börja skriva en roman, så jag tänker dra ut på det liiiiiiite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar